kreativastugan.blogg.se

Bakar bullar och lyssnar på musik

Kategori: Kreativitet

Hej! I skolan har vi just nu svenskperiod. Jag går i en waldorfskola, och där har man morgonperioder som varar i ca 3-4 veckor och då har man varje morgon i 1 timme och 45 minuter, samma ämne och gör ett såkallat periodhäfte eller något annat som man sedan lämnar in eller redovisar. Men jag ska nog berätta mer om det i ett annat inlägg. Men nu har vi i alla fall Svenska och det är så himla roligt! Vi arbetar just nu med en stor novell som ska lämnas in på måndag, sedan har vi också gjort en varsin snapshot novell (tror det hette så?) och den kanske jag lägger upp här då jag blev ganska så nöjd med den:) Vad gällande skrivandet på min stora novell går det faktiskt också riktigt bra! Nu doftar det ljuvligt från ugnen där det finns en plåt med goda, varma bullar! Jag älskar som sagt att baka, det är så underbart! Nu ska jag ta ut plåten! Åh, de blev faktiskt riktigt fina! 
Nu blir ju detta som en sorts sammanfattning av den senaste tiden eftersom jag inte har bloggat så mycket :) men jag kommer även att skriva om scrapbooking, ett av mina stora intressen, och så lite om skräckfilmer vilket också blivit lite av en ny helg-hobby (det är så himla spännande!)
Men jag visar er nytagna bilder på varma kanelbullar och även på min nuvarande nageldesign OBS! Suddiga bilder på den ;)
 
 
 
BULLAR!!!!! :)
Suddig bild men jag har rosa nagellack från Star Nails och svarta prickar! Det blir ganska gulligt! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: